Spanskelever på Tenerife

Foto av norske og spanske elevar med koffertar.

Tretten spanskelever har vært på utveksling til Santa Cruz, Tenerife i uke 17. De har deltatt i undervisningen på den videregående skolen IES Andrés Bello og bodd hos spanske vertsfamilier. - En vellykket tur full av læring og fine opplevelser, sier spansklærer Kari Erstad.

Elevene fikk være med på historisk omvisning i landsbyen La Laguna, stranddag med bossrydding og strandaktiviteter og tur til El Teide (Spanias høyeste fjell). Litt shopping og fritid ble det også tid til.

Foto av elevar og lærarar på fjelltur

Faglig utbytte

- Elevene bodde hos spanske familier og fikk praktisert dagligdags spansk hjemme hos dem, sier lærer Kari Erstad. - De var på spansk skole og snakket spansk med spanske elever. I slike situasjoner blir elevene "tvunget" til å bruke språket - siden spanjolene ikke alltid kunne kommunisere på engelsk.

Mange av elevene har vist bedring i språket etter reisen som følge av den intensive praksisen.

Foto av lærer

Reise og opphold

Elevene fikk dekket reise, opphold og felles utflukter. De spiste hos vertsfamiliene, men shopping og lignende måtte de betale selv.

Turen er del av Erasmus+-prosjektet "Tenerife - Bergen: language and cultural exchange". I tillegg til Kari Erstad var lærer Berte Fagerås med på turen.

Flere bilder fra turen