Engelskelever i Dublin

Bilde av Elevar foran bygning

Seks elever har vært på studietur til Dublin, Irland i uke 16. Tomine Kolseth, Elise Kristoffersen, Tina Aasen, Maren Gjerstad, Sara Beqqali og Sunniva Eikeland har Engelsk programfag. Nå har de bodd hos irske vertsfamilier og fått oppleve irsk språk, litteratur og kultur på nært hold.

Turen er et samarbeid mellom Fyllingsdalen vgs og John Scottus School i Dublin. Elevene våre bodde hos familiene til elever ved John Scottus School, og sammen med elever og lærere fra den irske skolen fikk de utforske Dublin.

Bilde av elevar utanfor inngang

De fikk oppleve historiske steder og bli bedre kjent med irsk litteratur, kunst og kultur - men også være med på undervisning ved John Scottus School.

Elevene brukte engelsken sin og opplevde irsk hverdagsliv med sine vertsfamilier, og måtte lære seg å omgås og samarbeide på tvers av språk og nasjonalitet. Det er verdifulle erfaringer, og minner de vil ta med seg.

Bilde av elevar foran bygning

Reise og opphold

Elevene fikk dekket reise, opphold og aktivitetene de var med på. Lærere Astrid Nikolaisen og Anita Hopland var med på turen.

Turen inngikk i Erasmus+. I tillegg til at våre elever fikk besøke Irland, har elever fra John Scottus School vært på besøk hos Fyllingsdalen vgs i mars i år. Da bodde de hos familiene til våre elever, så våre elever har også vært verter.