Toppidrettsklassen (3ST-B) vant avgangselevenes fotballturnering

Foto fra finalen

3ST-B slo Påbygg etter straffekonkurranse i finalen. Etterpå vant de også den tradisjonelle oppvisningskampen mot lærerne og de ansatte.

Russen på FYD – de tre studiespesialiserende klassene i Vg3, Vg3 Drama og Påbygg – møttes 15. mai for den årlige turneringen på vår flotte fotballbane. Klassene spilte først mot hverandre i et gruppespill, før de to beste møttes i finalen.

Finalen mellom 3ST-B og Påbygg ble svært jevn, og endte 2-2. Straffekonkurranse måtte til for å kåre en vinner, og hele 7 straffespark fra hvert lag måtte til før 3ST-B endelig kunne slippe jubelen løs!

Til slutt fikk vinnerne æren av å spille en oppvisningskamp mot et lag av lærere og andre ansatte. «Lærerlaget» måtte til slutt se seg slått 4-1, men mener selv at de dominerte stort.

Det var fantastisk vær, topp stemning, stor innsatsvilje og tendenser til godt spill. Vi gratulerer 3ST-B med seieren, og takker miljøarbeider Cidi og alle involverte for et vellykket arrangement!