Bærekraftkonferansen 2023 og Bærekraftuken

Bilde av foredrag

Fredag 17. feb. kan elevene i Vg1 ønske publikum velkommen på Bærekraftkonferansen 2023. Du får mulighet til å se elevene presentere sine egne løsninger for et mer bærekraftig liv og samfunn. Konferansen avslutter skolens Bærekraftuke.

Bærekraftkonferansen holdes på Fyllingsdalen videregående skole fredag 17/2 kl. 12:00.

Den tar utgangspunkt i FNs bærekraftmål, og elevene i Vg1 har selv prøvd å finne ut hvordan vi kan oppnå målene.

De har arbeidet med målene i en uke, og de har både sett kritisk på dagens praksis, og skissert fremtiden slik de ønsker at den skal bli.

Bilde av tavle med tekst

Skolen har også hatt gjester som har inspirert elevene, og vi har fått høre spennende og lærerike foredrag med Natur og ungdom, Matsentralen og aktivisten Martin Skadal.

Kantinen har fulgt opp med vegetariske varmretter hele uken, og vi har spist vegetarburger og vegetarpølse, nuggets og pizza. Biblioteket har tilbudt litteratur om emnet.

Det er tredje året vi har Bærekraftuke på skolen, og vi mener det er en god måte å lære om læreplanmålet Bærekraftig utvikling.