Alle har rett til å vere seg sjølv, ha friheit til å kunne velgje venner, klede, kjæraste, yrke, religion, politisk tilhøyring, seksuell legning og ektefelle. Når unge menneske opplever så sterk kontroll at det bryter med deira rett til frie liv kallar vi det negativ sosial kontroll.

Opplever du at din friheit er avgrensa? Lever du eit dobbeltliv? Er det det vanskeleg å handtere alle forventningane som stilles til deg på skolen og heime?

Du kan kontakte Mona om du opplever:

• Strenge grenser heime
  • Lite friheit til å ta egne val og leve livet slik du ønsker
  • Opplever sterkt sosialt press og forventningar
  • Synes det er utfordrande å leve med fleire kulturar samtidig
  • Vold, truslar eller tvang
  • Er redd for å bli forlova eller giftet bort mot din vilje
  • Er bekymra for en reise til utlandet
  • Er latt att i utlandet mot din vilje
  • Spørsmål knyta til seksuell legning
  • Er du bekymra for en venn som opplever nokre av punkta over, kan du kontakte Emma.

Mona er tilsatt gjennom IMDi (Integrerings- og mangfoldsdirektoratet). I tillegg til å jobbe direkte med ungdom, tilbyr Mona også rettleiing og kompetanseheving til hjelpeapparatet og skoletilsette.

Treng du nokon å snakke med? Se Imdis oversikt over hjelpetelefonar og chatte-tenester.