Fyllingsdalen vgs har ledet internasjonalt prosjekt

Elever og lærere ser på storskjerm

Fyllingsdalen videregående skole har ledet Erasmus+-prosjektet "Social inclusion through education in an age of migration" i samarbeid med skoler i Helles, Portugal og Spania. Prosjektet ble avsluttet i høst, og sluttrapporten er nå klar.

Erasmus er EUs program for utveksling innenfor utdanning. Her får elever og lærere besøke andre videregåande skoler i Europa og utveksle kunnskap og erfaring. Erasmus+-samarbeidet er et viktig satsingsområde for Fyllingsdalen vgs.

Tema for Erasmus+-prosjektet "Social inclusion through education in an age of migration" var hovedsakelig hvordan skoler møter, inkluderer og underviser elever med minoritetsbakgrunn. Prosjektet gikk over perioden 2021-2022.

Pandemien gjorde det dessverre vanskelig å gjennomføre elevreisene som var planlagt, men det ble gjennomført digitale møter med elevene.

I tillegg fikk lærerne i prosjektet gjennomført noen skolebesøk i slutten av prosjektperioden, og slik jobbet en del sammen.

Vedlagt er sluttrapporten fra prosjektet, og en aktivitetsbok med arbeidsoppgaver for elever med minorietsbakgrunn. Den er ett av resultatene av arbeidet.

Social inclusion through education in an age of migration

Activities Book Social Inclusion