Fyllingsdalen vgs på plass i New York

Bilde av lærere i FNS Generalforsamling

To lærere fra Fyllingsdalen videregående skole er blant de utvalgte som i disse dager får besøke FN i USA. Vestnytt har også skrevet om turen.

Gro Bastiansen og Lise Kathrine Ørnes Hjeltnes er de eneste lærerne fra Vestland som er med på på en studietur til FNs hovedkvarter i New York.

Turen er i regi av FN-sambandet, og er for lærere fra skoler som er med i FN-sambandets skolenettverk. Det er bare 16 lærere i året som får dette tilbudet, så det er en stor fjær i hatten for Gro, Lise Kathrine og Fyllingsdalen vgs at vi kom med denne gangen.

I New York er de med på FNs vannkonferanse 22.-24. mars. De møter også den norske FN-delegasjonen og lærer om hvordan de arbeider, og blir vist om i FN-bygget.

Vestnytt har oppslag om turen 23. mars:

Skjermbilde Vestnytt.png